Translate

Współpraca?

Kontakt : mal.gorna0@gmail.com

poniedziałek, 20 czerwca 2016

Ten jeden dzień

Autorka : Gayle Forman
Cykl : Ten jeden dzień (tom 1)
Wydawnictwo: Nasza księgarnia
Liczba stron : 222
Data wydania : Lipiec 2015

"Życie Allyson jest poukładane, zaplanowane, uporządkowane. Okazuje się jednak, że wystarczy jeden dzień, a wszystko może się zmienić. Ostatniego dnia swoich europejskich wakacji Allyson poznaje Willema, obiecującego młodego aktora i wolnego ducha. Willem rożni się Allyson pod każdym względem. Kiedy jednak namawia ją, aby zmieniła swoje plany i pojechała z nim do Paryża, Allyson się zgadza... Ta spontaniczna, nietypowa dla niej decyzja rozpocznie dzień pełen ryzyka i romansu, wyzwolenia i intymności. Nadchodzące 24 godziny mogą zmienić życie Allyson na dobre..."

Nie wiem co mam powiedzieć. Serio. Mówią, że po przeczytaniu książki człowiek nigdy nie jest taki sam. Zgadzam się z tym w 100%, w tym przypadku nie było inaczej.
Książka uderzyła mnie prosto w serce i była niczym kubeł zimnej wody na głowę. Podczas czytania uświadomiłam sobie jaką wartość ma chwila, że w ciągu jednego dnia można zmienić wszystko.

"Rodzimy się w jeden dzień. Umieramy w jeden dzień. W jeden dzień możemy się zmienić. I w jeden dzień możemy się zakochać. Wszystko może się zdarzyć w ciągu zaledwie jednego dnia." 

Uświadomiłam sobie także, jak ważne jest szaleństwo, spontaniczność i impuls. Jak wiele możemy zrobić, jeśli tego chcemy...Wszystko ładnie, pięknie, ale...Po pierwsze trzeba chcieć. A po drugie trzeba wiedzieć czego się chce, bo jeśli zgubisz swoje marzenie, swój cel, swój sens życia, to co wtedy? Staniesz na środku ulicy i powiesz "Ups..."? Jeżeli masz takie podejście, to ta książka powinna otworzyć Ci oczy. Mówię poważnie. Do momentu, kiedy nie zaczęłam czytać tej książki wartość życia nie miała dla mnie aż tak wielkiego znaczenia. Nie liczyłam na nic, miałam cel, ale nie dążyłam do jego osiągnięcia z uporem, nie starałam się i żyłam w przekonaniu, że nic nie mogę zrobić, jak będzie tak będzie. A teraz? Teraz to mam zamiar zacząć żyć, ale tak prawdziwie. Mam zamiar coś ze sobą zrobić.
I pomyśleć, że niby jedna przeczytana więcej książka, że to kolejne romansidło gdzie on i ona są idealni i zakochani w sobie na wieki wieków.
NIE!
Dla mnie to książka pokazująca prawdziwą wartość szczęścia ludziom, którzy żyją aby być, a nie są po to by żyć.
Powiem szczerze, jak zawsze z resztą, że Gayle Forman po raz kolejny mnie zaskoczyła i spełniła moje oczekiwania. Niektórzy mają taki dar, że nie ważne ile książek podobnych do siebie napiszą to i tak będą ciekawe, fascynujące i będą wydawać się nowe, a wszystko dlatego, że odkryjemy coś nowego.
Czasem kiedy czytamy to samo mnóstwo razy...To wcale nie robi się nudne, bo za każdym razem spojrzymy na to inaczej, bo żadna chwila nie jest taka sama. Za każdym razem inny dzień, inne myśli, inna pora dnia. Niby ten sam fragment, a jednak tak bardzo inny...
Tak więc, do niczego się nie przyczepię, ewentualnie do fryzury Allyson, ale nie ważne.

Ocena 6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz