Translate

Współpraca?

Kontakt : mal.gorna0@gmail.com

środa, 19 kwietnia 2017

Zakochałam się

UWAGA! Mam ostatnio problemy z synchronizacją bloga i w najbliższym czasie posty mogą być aktualizowane, bo niestety nie wstawiają się całe, albo w ogóle. Ale nie martwcie się, będę informować na bieżąco na Facebook'u! A na blogu pojawi się zakładka Aktualizowanych postów wraz z datą ich aktualizacji!

18 kwietnia to Międzynarodowy Dzień ochrony zabytków. A że ja uwielbiam opowiadać ludziom o mojej przygodzie życia, to stwierdziłam że powiem i Wam, chociaż nie będę się za dużo rozpisywać, bo to też nie o to chodzi. Chcę Wam po prostu pokazać gdzie byłam, co widziałam i co warto odwiedzić będąc we Włoszech.

Zajrzałam na listę obiektów światowego dziedzictwa UNESCO i moja radość wzrosła conajmniej dwokrotnie. Byłam we Włoszech i w Czechach a nie zdawałam sobie sprawy że widziałam zabytki objęte przez UNESCO. Teraz aż mi wstyd. Ale lepiej zrozumieć błąd później niż wcale...

Z listy UNESCO :
  • Bazylika Świętego Pawła za murami 
Jednym z pierwszych miejsc jakie odwiedziłam była właśnie Bazylika Św. Pawła. Zachwyciła mnie swoją przestrzenią, symetrią i estetyką. Po za  tym wszędzie marmur! 

  • Palatyn 
  • Watykan
    - Plac i bazylika Świętego Piotra
    - Aula Pawła VI (aula audiencyjna) gdzie uczestniczyłam w audiencji i widziałam papieża Franciszka, takiego żywego, na własne oczy! Nadal nie mogę w to uwierzyć!
    - Muzeum Watykańskie w którym najbardziej podobały mi się widoki z okien i balkonów oraz Pieta Michała Anioła.
    - Kaplica Sykstyńska  
  • San Giminiano 
  • Siena 
Spoza listy UNESCO : 
  • Florencja 
  • Kapitol 
  • Ołtarz Ojczyzny w Rzymie
  • Fontanna Di trevi 
  • Piazza Navona
  • Piazza del Popolo 
  • Schody hiszpańskie 
  • Panteon 
  • Koloseum 
  • Bazylika matki Bożej Większej 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz