Translate

Współpraca?

Kontakt : mal.gorna0@gmail.com

czwartek, 26 stycznia 2017

Zwiadowcy Wczesne Lata tom 2 - Bitwa na Wrzosowiskach

Autor : John Flanagan
Cykl : Zwiadowcy - wczesne lata (tom 2)
Wydawnictwo : Jaguar
Liczba stron : 397
Data wydania : 23 listopada 2016

"Kiedy były baron Morgarath uciekł, aby uniknąć kary za zdradę – wielki niepokój pojawił się w Araluen. Zwiadowcy wiedzą, że będzie planował swój kolejny ruch, a pogłoski mówią, że tworzy brutalną armię złożoną z nieludzkich postaci. Nowo wybrany Król Duncan, musi przygotować się na wojnę.
Halt przygotowuje się do pozornie niemożliwego zadania – wspinaczki na śmiertelny Cliff w górach Deszczu i Nocy oraz wyprawy na terytorium wroga, aby śledzić Morgarath'a. W międzyczasie, Crowley musi zadbać o bezpieczeństwo Królowej, która podejmuje się niebezpiecznej podróży, dotyczącej jej nienarodzonego dziecka.
Morgarath wydaje się być nie do powstrzymania przeciwko ubogiej armii Ducana. O zwycięstwie może zdecydować każdy błędny krok. O losie Królestwa zdecyduje bitwa."

Dawno nie było recenzji i może leciutko wyszłam z wprawy, ale cóż. 
Pewnie znacie już moje zdanie o Zwiadowcach i tutaj będę się zapewne powtarzać, trudno. Dobrych autorów i ich dobre książki (a moje dzieci) trzeba chwalić. 
Flanagan jak zwykle zaskakuje i sprawia, że zwiadowcy nie dają spać w nocy, bo są nieprzewidywalni i zawsze wpadną na jakiś plan, który po prostu MUSISZ poznać tu i teraz. A potem musisz akurat TERAZ śledzić jego przebieg. Nie ma na to rady. Skończyłam czytać wczoraj wieczorem dokładnie o 23.42 i nie żałuję spania do 10 i podkrążonych oczu. Bynajmniej spałam spokojnie, wiedząc jak wszystko się skończyło. 
To, że mamy dużo akcji, niespodziewane zwroty, ryzyko, przygodę i wizję niezrównanych umiejętności ludzi w pelerynach to już  wiemy. A czy wiemy o tym jak łączą się losy Halta i Lady Pauline? Albo Halta i Willa? Jeszcze do tego dochodzi wątek królowej Rosalindy i księżniczki Cassandry, małego Gilana...Och! Sama śmietanka <3 
Zapomniałabym pochwalić jeszcze jedną rzecz. Normalne zakończenie! Nie musiałam zastanawiać się do drugiej nad ranem jak doszło do końcowej tragedii, ani o tym jak zacznie się kolejna część. Chociaż z tego co mi wiadomo Wczesnych lat mają być tylko 2 części. 
Wracając, Flanagan jak zwykle skradł moje serce swoją powieścią. I pomyśleć, że zachwyca się tym przeciętna 17-latka i miliony ludzi na świecie a pierwsze założenie autora było takie, by pisać opowiadania dla jego małego synka, ale dość szybko przekształciło się to w długą serię. I dobrze! 

Ocena 6/6 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz