Translate

Współpraca?

Kontakt : mal.gorna0@gmail.com

piątek, 20 lutego 2015

Złodziejka Książek

Autor : Markus Zusak
Wydawnictwo :  Nasza księgarnia
Liczba stron : 496 stron
Data wydania : 22 stycznia 2014

"Liesel Meminger swoją pierwszą książkę kradnie podczas pogrzebu młodszego brata. To dzięki „Podręcznikowi grabarza” uczy się czytać i odkrywa moc słów. Później przyjdzie czas na kolejne książki: płonące na stosach nazistów, ukryte w biblioteczce żony burmistrza i wreszcie te własnoręcznie napisane… Ale Liesel żyje w niebezpiecznych czasach. Kiedy jej przybrana rodzina udziela schronienia Żydowi, świat dziewczynki zmienia się na zawsze…"

Żeby tę książkę dostać w bibliotece trzeba się było naczekać, ale jak już ją dostałam to cieszyłam się 2 razy bardziej. Książka jest wprost cudowna i polecam ją i dorosłym i młodzieży. Kiedy zaczęłam czytać tę powieść przez jakiś czas nie mogłam nic zrozumieć, ale później zorientowałam się, że całą tą historię opowiada śmierć, co jeszcze bardziej wzmogło moje czytelnicze pragnienie. Nie moglam się oderwać od lektury, cały czas myślałam o losach nastoletniej dziewczynki w niemczech, w czasach kiedy jeden z największych nazistowskich popapranców (czyli Hitler) dochodzi do władzy. Pamiętam, że przez ostatnie dwa czy trzy rozdziały płakałam jak bóbr, czego moja klasa była światkiem, bo czytałam nawet na lekcji. Książka bardzo godna uwagi, nie tylko ze strony literackiej, ale i historycznej.
Czas na ocenę :

6/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz