Translate

Współpraca?

Kontakt : mal.gorna0@gmail.com

poniedziałek, 1 lipca 2019

5 filmów, przy których na chwilę się zamyślisz.

Kino, tworzenie filmów i ich oglądanie to swego rodzaju sztuka. Przekazuje obraz, dźwięk, grę i emocje. Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować kilka filmów, które być może widzieliście, ale zostawiliście je na poziomie rozrywkowym.
Oczywiście nie ma w tym nic złego, ale uważam, że warto skupić się na czymś więcej niż tylko przyjemności z seansu.
Nie przedłużając, oto one :

#1 Twój Vincent


Nie bez powodu zaczęłam od Vincenta. Dla mnie jest to wyższe i szersze pojęcie kina jako sztuki. Nie mogłam oderwać wzroku od ekranu, na czym zapewne twórcom zależało, sposób w jaki cała produkcja została wykonana to istne cudo.

"Loving Vincent" jest pierwszą na świecie pełnometrażową animacją malarską. Film złożony jest z około 65 000 obrazów malowanych farbą olejną na płótnie, wykonanych w ciągu 7 lat przez przeszło 100 malarzy polskich i zagranicznych techniką wiernie naśladującą twórczość van Gogha. Na jedną sekundę filmu przypada 12 obrazów. Animowane postaci, opowiadające o życiu artysty są jednocześnie bohaterami jego własnych obrazów, których przeszło 120 zostanie wkomponowanych w kadry filmu."

Opowiedziana historia przedstawia życie i tajemnicę śmierci znanego na całym świecie malarza, Vincenta van Gogha. Czytałam jedną biografię Vincenta, mimo, że obszerna, pochłonęła mnie bez reszty! Jak dla mnie warto. Po prostu.


Making of'y też warto zobaczyć, możecie znaleźć je na YouTube.

#2 Cudowny chłopak


Tutaj już nie przecierałam oczu ze zdumienia, ale dumałam dość długo. Myślę, że każdy słyszał o tym filmie (albo książce, bo takowa też jest) chociaż słowo. W tym miejscu nie liczyły się dla mnie walory artystyczne, chociaż to też jest cenny element, ale nie grał aż takiej roli jak w Twój Vincent. Większą uwagę zwróciłam na zachowania, które się pojawiły, w tym też schematy, błędy, przyczyny i skutki. Była to powierzchowna analiza społeczna, a zarazem cenna rada - to, co zrobisz, będzie miało jakieś skutki w przyszłości. Z reguły można je przewidzieć już na początku, jeśli się nad tym zastanowi, ale...Czy w dzisiejszym codziennym biegu mamy na to czas? Możecie go "zyskać" oglądając, a przy okazji wyciągnąć kilka lekcji dla siebie.



#3 Jestem taka piękna


Film kierowany bardziej do kobiet i dziewcząt, ale mężczyznom i chłopakom też nie zaszkodzi.
Na tym seansie przeżyłam duchowe katharsis (gr. oczyszczenie). Uwielbiam komedie, szczególnie jeśli jest w nich coś więcej. Gama emocji gwarantowana! Śmiechom i wzruszeniom nie było końca, co naprawdę pomaga odpocząć. Przy okazji grana przez Amy Schumer Renee Bennet na swoim przykładzie daje nam kilka ważnych porad. Tylko ty decydujesz jaka jesteś, a kochając siebie inni też będą na Ciebie cieplej patrzeć. Liczy się to, jakie masz podejście do życia, tylko tyle i aż tyle. Nie wierzysz? Zobacz sama!



#4 Najlepszy


Osadzona w okresie PRL'u historia Jerzego Górskiego - zwycięzcy podwójnego triatlonu. W główną rolę wcielił się Jakub Gierszał. Dlaczego uważam, że ten film warto wziąć pod uwagę? Ponieważ daje kopa motywacyjnego, kolokwialnie mówiąc, a do tego funduje dreszczyki i wzruszenia. Genialna gra aktorska i kreacja rzeczywistości. Komu brak wiary w siebie, temu polecam tę biografię. A! Fanom sportu też oczywiście.


#Uprowadzona

Tutaj dzieje się akcja tak szalona, że rozłożono ją na trzy części. Dzisiaj jednak chciałabym się skupić na pierwszym z nich. Zapewne wielu z nas denerwowało się na rodziców za ich nadopiekuńczość. Ten film otworzył mi oczy, że mogli mieć powody.
Ukazane sceny mogą być symulatorem wypadku z bezpiecznej odległości, uczymy się na błędach popełnionych "specjalnie", jeśli możemy. Jeśli chodzi o rozrywkową część cyklu z Liamem Neesonem musicie to sprawdzić sami. Ja skupiałam się głównie na słusznej nadopiekuńczości i szybko pędzącej akcji!


Ode mnie to tyle, mam nadzieję, że znaleźliście film dla siebie i będziecie go oglądać ze skupieniem ☺

2 komentarze:

  1. Dziękuję za Twoje propozycje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję, że coś Ci się spodoba, pozdrawiam ;)

      Usuń