Translate

Współpraca?

Kontakt : mal.gorna0@gmail.com

wtorek, 13 października 2015

Złodziejka Książek - FILM


  • Film na podstawie książki Markusa Zusaka pt. "Złodziejka książek" 
  • Data premiery : 31 stycznia 2013r. (Polska) 
  • Reżyseria : Brian Percival 
  • Główne role : Sophie Nélisse, Nico Liersch, Emily Watson, Geoffrey Rush resztę znajdziecie >>Tutaj<<

Już dawno miałam zamiar obejrzeć film, ale poczekałam aż zejdą emocje z przeczytanej rok temu książki, która mną wstrząsnęła (recenzja) do granic możliwości. Film naprawdę świetny. Oddany, może nie szczegół w szczególik, ale zawarto najważniejsze elementy ( no, może po za jednym, czego nie mogłam 

odżałować, ale nie czepiajmy się już, a po za tym nie chcę spoilerować, tylko jakoś zmotywować do obejrzenia).
z tego filmu, można wyciągnąć praktycznie same korzyści. Jakie? 
Przede wszystkim, można się paru rzeczy dowiedzieć, czy nauczyć. A
nie wymaga to większego wysiłku, bo człowiek uczy się całe życie,
Nawet przez przypadek, nawet nie wiecie ile w ten sposób osiągamy.
Ale wracając do filmu, sceneria - bez zastrzeżeń. Aktorzy? Dobrani
Jak puzzle. Dialogi? - Tutaj się
zatrzymam na więcej niż jedno słowo. Pierwsze co zauważyłam, to dialogi Polsko-niemieckie. Nie chodzi mi o to, że nie da się tego zrozumieć, albo coś, ale..No, po prostu mnie to uderzyło. Przynajmniej się dowiedziałam, że coś od czasu do czasu, źle przeczytałam. Zrozumiałam też, dlaczego początek książki ciężko mi się czytało. Było to napisanie dość...Inaczej. Wszystko dlatego, że tą historię odpowiada śmierć. Niektórym ludziom, w tym mi, trudno było się zorientować w
tym od samego początku, później jakoś dawało się radę. Wydarzenia wyglądały bardzo autentycznie. Zupełnie tak, jakbym zrobiła krok w przeszłość i widziała wszystko za szklaną szybą. To naprawdę chwyta za serce. Naprawdę. I nawet jeśli nie przepadacie za filmami wojennymi, zapewniam Was, że na ten film ( który pod tą kategorię poniekąd podchodzi) spojrzycie zupełnie inaczej. Może nawet zmienicie zdanie co do całej reszty tej kategorii? To wiecie tylko i wyłącznie Wy. A jeśli nie wiecie, to nie będziecie wiedzieli dalej, dopóki nie spróbujecie.

Ocena 6/6
To z mojej strony tyle. Tym, których przekonałam, życzę miłego oglądania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz